Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ημερήσιο Ωροσκόπιο
Καλύτερες Ημέρες
Ταρώ NAI/OXI  new
Ερωτικό Ταρώ  new
Προσωπικό Ωροσκόπιο
Οι πλανήτες Τώρα
Ωροσκόπιο Σελήνης
Μηνιαίο Ωροσκόπιο
Εβδομαδίαιο Ωροσκόπιο
Κοσμικοί Βιορυθμοί
Προσωπικές αναλύσεις
Personal Reports
Ερωτική συναστρία
Επίκαιρα Ωροσκόπια
Αφροδίτη & Έρωτας
Τα 12 ζώδια
Ζώδια – Χαρακτηριστικά
Ζωδια – Υγεία
Ζωδια – Ταυτότητα
Η Σελήνη κενή πορείας
Αστρολόγοι-Μέντιουμ
Αστρολογία-Διαφημίσεις
Ερωτικό Ταρώ CELTIC C
Αστρολογικό Ταρώ
Οι εκλείψεις του χρόνου
Οι πλανήτες του μήνα
Οι Πλανητικές ώρεs
Ανάδρομοι πλανήτες
Ερμής ανάδρομος
Αρθρα Αστρολογίας
Βιβλία Αστρολογίας
Σχολή Αστρολογίας
Αστρολογική ατζέντα
Online Αγορές
Ο ωροσκόπος σας
Καλύτερες Ημέρες για Σχέσεις
 
 
Αστρολογία Περισσότερα άρθρα | Συνοπτική λίστα άρθρων |
Ο πόλεμος των άστρων! Είναι η αστρολογια κοινωνιολογια;
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
 
Πηγή: Le monde
 
   Σελίδα 1 από 1  
 

Η Elizabeth Teissier, διδάκτορας κοινωνιολογίας, αφιέρωσε περίπου 10 χρόνια στη συγγραφή του 900 σελίδων διδακτορικού της με θέμα την αστρολογία που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2001 από τη Σορβόννη.

Η Teissier είναι πολύ γνωστή στη Γαλλία ως συντάκτρια εβδομαδιαίων ωροσκοπίων για ένα δημοφιλή τηλεοπτικό οδηγό, συγγραφέας αρκετών βιβλίων με θέμα την αστρολογία και ήταν η αστρολόγος του γάλλου προέδρου Φρανσουάζ Μιτεράν.

Αλλά η Teissier, 63 ετών, είδε τελευταία τον εαυτό της στην πρώτη σελίδα των γαλλικών εφημερίδων για κάτι που εκατοντάδες άνθρωποι κάνουν κάθε χρόνο: την υποστήριξη της διατριβής της.



           

Στην ιστοσελίδα της, όπου παρουσιάζει τα επιτεύγματά της, στα οποία συμπεριλαμβάνεται η πρόβλεψη της απόπειρας δολοφονίας του Ρόναλντ Ρήγκαν, η κατάρρευση του χρηματιστηρίου το 1987 και η πτώση του Τείχους του Βερολίνου, η Teissier πρόσθεσε μια φωτογραφία της με το πηλίκιο και το μανδύα των αποφοίτων συνοδευόμενη από την εξής φράση: «Θα ήθελα να δημιουργήσω μια έδρα αστρολογίας στη Σορβόννη.»


Μια περίληψη της διατριβής της Teissier δημοσιεύτηκε στην πρώτη σελίδα της Le Monde, της πιο σημαντικής ημερήσιας εφημερίδας της Γαλλίας.


Το συνοδευτικό άρθρο υπαινίσσονταν ότι τουλάχιστον τμήματα του χειρογράφου (με τον βαρυφορτωμένο τίτλο «Η Επιστημολογική Θέση της Αστρολογίας σε Σχέση με την Αμφίσημη Έλξη/Απώθηση των Μετα-Σύγχρονων Κοινωνιών») μοιάζουν περισσότερο με την επιχειρηματολογία ενός αληθινού πιστού παρά με την ακαδημαϊκή ανάλυση ενός σκεπτικιστή επιστήμονα και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.


Στη διάρκεια των εβδομάδων που ακολούθησαν, οι συγκρούσεις εντάθηκαν πυροδοτημένες από νέες δηλώσεις της Teissier που αναφέρθηκε στον Μαξ Βέμπερ (έναν από τους θεμελιωτές της κοινωνιολογίας) χαρακτηρίζοντάς τον έναν «πραγματικό Ταύρο».


Από τη μία εξαγριωμένοι κοινωνιολόγοι που επιμένουν ότι η διατριβή της δεν κατάφερε να ανταποκριθεί ούτε στις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις και από την άλλη αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο πραγματικός στόχος των επιθέσεων δεν είναι η Teissier αλλά ένα εξόριστο παρακλάδι της κοινωνιολογίας που απότυχε να κατακτήσει την έγκριση του κατεστημένου.Ως σήμερα, οι περισσότερες εφημερίδες της Γαλλίας έχουν δημοσιεύσει απόψεις επί του θέματος.


Πάνω από 400 κοινωνιολόγοι έχουν υπογράψει μια αίτηση με την οποία ζητούν από τον πρύτανη της Σορβόννης να τοποθετηθεί ανεξάρτητα σχετικά με το θέμα.

Και η Οργάνωση Επιστημονικής Πληροφόρησης της Γαλλίας ανάθεσε σε μια ομάδα επιστημόνων και κοινωνιολόγων να επανεκτιμήσει τη διατριβή.

Τα αποτελέσματα της κρίσης τους αναμένονται εντός των προσεχών δύο εβδομάδων. Μετά από υποδείξεις των ακαδημαϊκών της συμβούλων, η Teissier αποφάσισε να μη δίνει πια συνεντεύξεις, τουλάχιστον μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του διδακτορικού της το καλοκαίρι.

Αλλά οι υποστηρικτές της υποστηρίζουν ότι η διατριβή της, ανεξάρτητα από τα ελαττώματά της, είναι το εξιλαστήριο θύμα μιας ευρύτερης σύγκρουσης και δεν περιορίζεται στα πλαίσια της μεθοδολογίας της επιστήμης.


Η πραγματική διαφωνία, υποστηρίζουν, είναι ανάμεσα στους οπαδούς του Emile Durkheim και τους οπαδούς του Weber.

Ή, για να το θέσουμε διαφορετικά, ανάμεσα στους θετικιστές που βασίζονται στις τεχνικές της ποσοτικοποίησης και των αντικειμενικών μετρήσεων όταν εξετάζουν την κοινωνία και των φαινομενολόγων που αποδίδουν μεγαλύτερη έμφαση στην υποκειμενική εμπειρία και το συναίσθημα.


Γράφοντας στη Le Figaro, η Judith Lazar, καθηγήτρια κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού, παραπονέθηκε ότι η Teissier ήταν το θύμα ενός κυνηγιού μαγισσών.

Επισημαίνοντας ότι οι περισσότεροι από τους επικριτές της δεν είχαν διαβάσει τη διατριβή της, η Lazar δήλωσε: «Δεν θα ήταν πιο θαρραλέο να παραδεχτούμε ότι δεν έχουμε κάτι εναντίον της Teissier (εξάλλου τι κακό θα μπορούσε να κάνει αυτή η γυναίκα στην κοινωνιολογία) αλλά εναντίον του συμβούλου της, του Michel Maffesoli;

Πράγματι, πολλές φορές, ο καθηγητής αυτός εξέφρασε τις αντιρρήσεις του εναντίον μιας επιστήμης που προσανατολίζονταν προς έναν απαρχαιωμένο ακαδημαϊσμό και δεν δίστασε να υπερασπίσει πρωτότυπα θέματα με στόχο να φέρει λίγο φρέσκο αέρα σε μια ετοιμοθάνατη κοινωνιολογία».


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι απόψεις του Maffesoli συμπίπτουν με τις πιο ακραίες θέσεις του στρατοπέδου της φαινομενολογίας. «Αυτό που κάνω είναι μια καθαρόαιμη κοινωνιολογία της σχολής του Weber, που δεν είχε ισχυρό αντίκτυπο στη Γαλλία εξαιτίας της παράδοσης του Durkheim που επιμένει ότι όλα πρέπει να εξηγούνται με τη λογική» δηλώνει ο Maffesoli. Τα βιβλία του περιλαμβάνουν μελέτες για το σύγχρονο ηδονισμό και τις πρακτικές της Νέας Εποχής (New Age) όπως και μια πραγματεία για τη «συμβατική γνώση» “ordinary knowledge”, την οποία ο ίδιος βλέπει ριζωμένη στην καθημερινή ζωή και να ενσωματώνει τις ανορθόλογες, παράλογες και συναισθηματικές πλευρές της ανθρώπινης εμπειρίας.Κατά την άποψη πολλών κοινωνιολόγων, από την εργασία λείπει η μεθοδολογία.


Ο Christian Baudelot και ο Roger Establet, για παράδειγμα, καθηγητές κοινωνιολογίας στην Ecole Normal Superieure του Πανεπιστημίου της Aix-en-Provence, γράφοντας στη Le Monde κατηγόρησαν τον Maffesoli πως προωθεί μια κοινωνική επιστήμη που προτιμά τη «βιωματική εμπειρία, την αστήρικτη ερμηνεία και την πρόχειρη ανάλυση» από τη λογική και την αντικειμενικότητα. 

Παρά τις επιθέσεις αυτές, ωστόσο, οι επικριτές του Maffesoli επιμένουν ότι οι αντιρρήσεις τους όσον αφορά τη διατριβή της Teissier δεν έχουν να κάνουν με μεθοδολογικές παραμέτρους. «Υπάρχει μια διαφορά απόψεων ανάμεσα στον Weber και τον Durkheim, αλλά η διαφορά αυτή δεν αντανακλάται στη δουλειά της Elizabeth Teissier» δήλωσε ο Alain Touraine, καθηγητής κοινωνιολογίας στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales στο Παρίσι, σημειώνοντας ότι ο Weber τόνισε την ανάγκη κάθε επιχείρημα να στηρίζεται σε αντικειμενικές αποδείξεις.


Σύμφωνα με τους επικριτές της, η διατριβή της Teissier δεν αποτελεί κοινωνική επιστήμη.

«Τη διάβασα» δήλωσε ο Dominique Desjeux, καθηγητής κοινωνιολογίας στη Σορβόννη. «Είναι η μαρτυρία κάποιας γνωστής αστρολόγου που καταγράφει τις εμπειρίες της. Παραθέτει επιστολές απλών ανθρώπων και διάφορες αναφορές για τον ίδιο τον Μιτεράν. Δεν υπάρχει κοινωνιολογία.»


Ο Bernard Lahire, καθηγητής κοινωνιολογίας στην Ecole Normale Superieure de Letters et Sciences Humaines στη Λυών και διευθυντής της ομάδας που είναι επιφορτισμένη με την επανεξέταση της διατριβής, συμφωνεί. «Δεν υπάρχει ίχνος εμπειρικών δεδομένων ή ερευνητικής μεθόδου», αναφέρει στο e-mail που έστειλε.


«Η κεντρική ιδέα από την αρχή ως το τέλος της εργασίας είναι ότι η αστρολογία αποτέλεσε το θύμα μιας εξουσιαστικής επιστήμης.

Αυτή η επιστήμη, που μετονομάστηκε "επίσημη επιστήμη" ή "μονολιθική σκέψη" καταπιέζει την αστρολογία.»

Είναι μάλλον απίθανο να ανακληθεί η βαθμολογία της Teissier, υποστηρίζει. Και προσθέτει: «Προσωπικά θεωρώ αυτήν την αμυντική θέση ως πλήγμα στην επιστήμη μας και ως μία προσβολή σε όσους κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός το ότι η Elizabeth Teissier χρησιμοποιεί την κοινωνιολογία για να νομιμοποιήσει την αστρολογία.


Η επιστήμη μας αποτελεί υπερβολικά συχνά τον παράδεισο ανθρώπων που δεν είναι αυστηροί μεθοδολογικά και μερικές φορές είναι ανορθόλογοι.» 


Σε μια επιστολή στη Le Monde, η Teissier υπενθύμισε στους αναγνώστες ότι μια διδακτορική διατριβή δεν μπορεί να στηριχθεί αποκλειστικά «στη διασημότητα και στην παραγωγή 300 ή περισσότερων σελίδων».


Όπως και κάθε άλλος φοιτητής, παρατηρεί, υποχρεώθηκε να παρακολουθήσει όλα τα μαθήματα και να περάσει όλες τις εξετάσεις που είναι υποχρεωτικές για ένα διδακτορικό από το τμήμα κοινωνιολογίας. Την επιστολή της την υπέγραψε με ένα «Αστρικά δική σας».


           

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

- ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟ ΩΡΟΣΚΟΠΙΟ - ΒΡΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΖΩΔΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟ ΩΡΟΣΚΟΠΙΟ ΣΑΣ ΚΑΙ TΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΕΡΩΤΙΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ;

-
ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΣΤΡΙΑ: ΠΟΣΟ ΤΑΙΡΙΑΖΕΤΕ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ; ΚΑΝΑΤΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΤΕ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΑ; ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟ ΖΩΔΙΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΩΔΙΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ

-
ΤΑΡΩ ΚΕΛΤΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ: ΤΙ ΣΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΣΗΜΕΡΑ; ΜΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΚΕΛΤΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΩΡΑ-ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΙΑ ΕΓΚΥΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ - ΜΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΑΣ

Ο ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΑΣ ΧΑΡΤΗΣ: ΒΡΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΖΩΔΙΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΩΡΟΣΚΟΠΟΣ, ΚΑΘΕ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, Ο ΓΕΝΕΘΛΙΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΣΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΛΛΑ ΕΓΚΥΡΗ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΑΣΤΡΟ-ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ANEW.GR-ΒΑΛΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΑΣ ΤΩΡΑ


          

 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η