Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Υγεία Περισσότερα άρθρα υγείας | Συνοπτική λίστα άρθρων υγείας |
 
Βιταμινες - Αναγκαιότητα στον σύγχρονο κόσμο - Ο ρόλος των βιταμινών στην πρόληψη των ασθενειών
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Ματίνα Π.   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 1  
 

Για την υγεια υπάρχουν πολλές ερευνες που διεξάγονται σε όλον τον κόσμο όσον αφορά τις βιταμινες. Κάποιος μπορεί να πει ότι η βιομηχανια των συμπληρωματων με βιταμινες αυξάνεται λόγω του αυξανόμενου αριθμού των ασθενειών που οι άνθρωποι υποφέρουν σήμερα, να μην αναφέρουμε επίσης το αγχος που είναι παρών κατά τη διάρκεια της ζωής των σύγχρονων ανθρώπων. Ενώ υπάρχουν ορισμένα αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν οι βιταμινες, θα πρέπει να τις μεταχειριζόμαστε λογικά επειδή μερικοί ισχυρισμοί βασίζονται μόνο σε υποθέσεις και μύθους. Βιταμίνες και διάφορες ασθένειες: Οι βιταμίνες βοηθούν στην πρόληψη των ασθενειών με δύο τρόπους. Πρώτον, προλαμβάνουν τα συμπτώματα που προκαλούνται από την έλλειψη βιταμίνης. Δεύτερον, βοηθούν μέσα από τα οφέλη που κάποιος μπορεί να λάβει αν πάρει τις συγκεκριμένες βιταμίνες.

Βιταμίνη Α:
Η βιταμίνη Α αποτρέπει τα προβλήματα που σχετίζονται με την όραση.
Διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση των κυττάρων, την αναπαραγωγή, την ανάπτυξη των οστών και την διαίρεση των κυττάρων. Παίζει μερικό ρόλο στην διατήρηση της υγείας του ανοσοποιητικού εναντία στις επιβλαβείς μολύνσεις. Η βιταμίνη Α φροντίζει για την ακεραιότητα του δέρματος, τις γραμμές στην επιφάνεια των ματιών, τα έντερα, το αναπνευστικό και την ουροδόχο κύστη.



Σύμπλεγμα βιταμινών Β:
Η βιταμίνη Β2 μειώνει τις ημικρανίες.Η βιταμίνη B6 βοηθά στην πρόληψη του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου εάν ληφθεί στη δοσολογία των 50-100 mg.
Η βιταμίνη B9 είναι καλή για έγκυες γυναίκες. Επίσης μπορεί να λαμβάνετε πριν τη σύλληψη επειδή αυτό μειώνει τον κίνδυνο των βρεφών να έχουν ελαττώματα του εγκεφάλου, νωτιαίου μυελού και κρανίου. Υπάρχουν ανάμικτα αποδεικτικά στοιχεία όσον αφορά τον ρόλο που διαδραματίζει η βιταμίνη B9 στην περίπτωση των καρδιακών νοσημάτων. Ενώ ορισμένες ενδείξεις λένε ότι η βιταμίνη B9 μειώνει τον κίνδυνο του εγκεφαλικού, ορισμένες άλλες ενδείξεις πιστεύουν το αντίθετο.

Η βιταμίνη B12 βοηθά στην πρόληψη της κακοήθους αναιμίας
, η οποία είναι μια ασθένεια που προκαλείται από την ανεπάρκεια της απορρόφηση της βιταμίνης B12. Η βιταμίνη B12 παίζει επίσης ρόλο στην πρόληψη των διαβητικών ασθενειών. Υπάρχουν πολλά αποδεικτικά στοιχεία που επισημαίνουν ότι η βιταμίνη B12 μπορεί να συνδέεται με την ασθένεια του Αλτσχάιμερ. Μελέτες δείχνουν ότι η ανεπάρκεια σε βιταμίνη B12 μπορεί να συνδέεται με αυξημένο παράγοντα κινδύνου για τη νόσο Αλτσχάιμερ. Έχει διαπιστωθεί ότι ο κίνδυνος για τη νόσο Αλτσχάιμερ μειώθηκε κατά 2% για κάθε αύξηση της μονάδας συγκέντρωσης του αίματος της βιταμίνης B12. Η βιταμίνη B12 χαμηλώνει επικίνδυνα με την ηλικία και έτσι ενεργεί σαν ένα σημαντικό λόγο για την ανάπτυξη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Ωστόσο, η πρόταση αυτή απαιτεί πολλή έρευνα. Οι βιταμίνες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση των κινδύνων του καρκίνου του παχέος εντέρου και τον καρκίνο του μαστού.



Βιταμίνη C: Βοηθάει στην άμυνα του οργανισμού και στην ενίσχυση των τοιχωμάτων των αγγείων Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν πως βοηθά λόγω της ενίσχυσης των τοιχωμάτων των αγγείων στην πρόληψη για καρδιακές και αγγειακές παθήσεις όπως οι θρομβώσεις. Δεν υπάρχει ακριβώς κανένα αποδεικτικό στοιχείο που η βιταμίνη να βοηθάει στην πρόληψη του κρυολογήματος παρόλο που ενδέχεται να λειτουργεί προς τη μείωση της σοβαρότητας και της διάρκειας του σε κάποιο βαθμό.

Βιταμίνη D: Αποτελέσματα της έρευνας (2009) έχουν δείξει ότι η βιταμίνη D μπορεί να εμποδίσει την ασθένεια της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
Η έλλειψη βιταμίνης D ενδέχεται να επηρεάσει την ανάπτυξη των οστών που μπορεί να οδηγήσει σε μια πάθηση που ονομάζεται ραχίτιδα. Έρευνες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έδειξε ότι η βιταμίνη D αλληλεπιδρά με το DNA μας και ως εκ τούτου επηρεάζει τις πρωτεΐνες που παράγονται από το γενετικό κώδικα. Ένας αριθμός από γενετικές ασθένειες που προκαλούνται από αυτό είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας, η νόσος του Crohn (περιφερειακή εντερίτιδα), συστηματικός ερυθηματώδης λύκος (λύκος) και ρευματοειδή αρθρίτιδα, καθώς επίσης καρκίνοι όπως χρόνια λεμφοκυτταρική λευχαιμία και καρκίνος του παχέος εντέρου.

Βιταμίνη Ε:
Η βιταμίνη Ε μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο στην πρόληψη των καρδιακών νοσημάτων, του καρκίνου και προβλήματα που σχετίζονται με την όραση και το δέρμα. Ωστόσο, δεν υπάρχει μεγάλο μέρος αποδεικτικών στοιχείων που να υποδηλώνουν αυτούς τους ισχυρισμούς.

Αντιοξειδωτικές βιταμίνες - Τι είναι οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες;
Η οξειδωτική καταστροφή των κυττάρων μας με την πάροδο του χρόνου και με τη βοήθεια της μόλυνσης του περιβάλλοντος έχει επισημανθεί ως η αιτία για πολλές διαταραχές.
Το σώμα μας σύμφωνα με αυτά που αναπνέουμε, πίνουμε και τρώμε παράγει ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα μας κάθε μέρα και προκαλούν οξειδωτική καταστροφή συνεπώς, επιταχύνουν την διαδικασία της γήρανσης και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αναπτύξουν χρόνιες ασθένειες. Τα αντιοξειδωτικά έχουν τη λειτουργία να δίνουν μέρη των δικών τους μορίων (αλλά παραμένουν σταθερά) και σταματούν αυτές τις ελεύθερες ρίζες από το να προκαλούν τυχόν ζημιές στον οργανισμό. Έτσι, τα αντιοξειδωτικά λειτουργούν ως «δεσμοφύλακες των ελεύθερων ριζών». Προβλήματα υγείας όπως καρδιακές παθήσειςμυϊκός εκφυλισμός, διαβήτης, καρκίνος, κλπ. δημιουργούνται από την οξειδωτική καταστροφή. Οι βιταμίνες Α, Cκαι Ε είναι οι κύριες αντιοξειδωτικές βιταμίνες.
Λειτουργίες των αντιοξειδωτικών βιταμινών: Οι αντιοξειδωτικές θρεπτικές ουσίες θεωρούνται ότι διαδραματίζουν ρόλο στην πρόληψη και την θεραπεία μιας ποικιλίας από χρόνιες παθήσεις, ξεκινώντας από άσθμα μέχρι την καρδιαγγειακή νόσο (CVD) και τον καρκίνο. Δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες και σταματούν την αλυσιδωτή αντίδραση της υπεροξείδωσης των λιπιδίων, προστατεύοντας έτσι τα κύτταρα από τα οξειδωτικά προβλήματα τα οποία προκαλούν βλάβες στο DNA, το γενετικό μας σχεδιάγραμμα. Το Ινστιτούτο Ιατρικής έχει τώρα δρομολογήσει κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά το ζήτημα της πρόσληψης αντιοξειδωτικών βιταμινών όπως βιταμίνη Α, C και Ε. Εκτός αυτών υπάρχουν πολλές άλλες θρεπτικές ουσίες που πιθανώς να διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στις αντιοξειδωτικές διεργασίες και οι διαιτολόγοι υποδεικνύουν έντονα να καταναλώνουμε αυτές τις θρεπτικές ουσίες σε επαρκείς ποσότητες κάθε μέρα.
Τι μπορεί να συμβεί λόγω της αβιταμίνωσης ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες και τι μπορεί να γίνει για βελτίωση; Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι έχουν την τάση να υποφέρουν από υποσιτισμό που προκαλείται από το κακή όρεξη εξαιτίας των φάρμακων, της αναπηρίας ή μείωση της κατανάλωσης τροφίμων που οφείλεται σε πολλές εντερικές διαταραχές, διαβητικά προβλήματα, ειδικές δίαιτες, κ.λπ. και έτσι τους δημιουργείται ανεπάρκεια σε βιταμίνες. Οι ελεύθερες ρίζες που υπάρχουν στο σώμα μας μπορεί να αντιδρούν με τα λιπίδια, τις πρωτεΐνες και τα νουκλεϊνικά οξέα, να προκαλέσουν ζημία στις μεμβράνες των κυττάρων και να οδηγήσουν σε παραγωγή υποπροϊόντων υπεροξείδωσης των λιπιδίων. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι είναι πολύ ευπαθείς σε αυτό το είδος της σωματικής κατάστασης κυρίως λόγω της έλλειψης σωστής διατροφής. Γι’ αυτό χρειάζονται άφθονη ποσότητα αντιοξειδωτικών στο σώμα τους.
Η έλλειψη αντιοξειδωτικών μπορεί επίσης να οδηγήσει σε πρόωρη γήρανση.
Αυτό συμβαίνει επειδή χωρίς τα αντιοξειδωτικά οι ελεύθερες ρίζες συσσωρεύονται στο σώμα.Και έτσι τραυματίζουν τον οργανισμό με ασήμαντους τρόπους αρχικά, αλλά τελικά συσσωρεύονται για να γίνουν μείζον πρόβλημα.  

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι βιταμινών που έχουν διαφορετικές λειτουργίες. Αλλά πάντα θα πρέπει να προσέχετε να λαμβάνετε τις βιταμίνες, στη σωστή δοσολογία και κάτω από την σωστή επίβλεψη των γιατρών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

- Συμπλεγμα βιταμινων Β - Ποιες είναι οι τροφες που τις περιλαμβάνουν, τι προκαλεί η έλλειψή τους

- Ο ρόλος των βιταμινών στη διατήρηση ενός υγιή οργανισμού – Πώς οι βιταμινες βοηθούν στην προληψη

- Τι είναι η λυσινη, πόσο απαραίτητη είναι για τον οργανισμό μας και τη σωστή υγεια μας

- Τι είναι η Καρνιτινη και πώς μπορεί να βοηθήσει την καρδια, τον εγκεφαλο και τον μεταβολισμο μας

       

     

 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η