Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Υγεία Περισσότερα άρθρα υγείας | Συνοπτική λίστα άρθρων υγείας |
 
Χορτοφαγια – Ποια είδη χορτοφαγιας υπάρχουν και πόσο καλή είναι για την υγεια μας
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Ματίνα Π.   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 1  
 

Για την υγεια μας η πρακτική της υιοθέτησης μιας σωστής διατροφης βασισμένη σε χόρτα καταναλώνοντας προϊόντα όπως δημητριακά, φρούτα, σπόρους, λαχανικά, καρύδια, ξηροί καρποί και μανιτάρια ονομάζεται χορτοφαγία.

Οι οπαδοί της χορτοφαγίας αποφεύγουν συνήθως το κρέας, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων όπως τα πουλερικά, το κόκκινο κρέας, καθώς και τα ψάρια, τα οστρακοειδή και το κυνήγι.



Απέχουν επίσης και από προϊόντα που διατίθενται λόγω της σφαγής των ζώων, όπως η ζελατίνη και η πυτιά.


 
Διαφορετικά είδη χορτοφαγίας
Όσοι θέλετε να γίνετε χορτοφάγοι, υπάρχουν διαθέσιμα διάφορα είδη χορτοφαγίας:
 
Γαλάκτο-χορτοφαγία: αυτού του είδους η διατροφή περιλαμβάνει το γάλα, αλλά αποκλείει τα αυγά.
 
Αυστηρή Χορτοφαγία: αυτός ο τύπος δίαιτας αποκλείει τα ζωικά προϊόντα, όπως το αυγό, το γάλα και το μέλι.
 
Γαλάκτο-αυγό-χορτοφαγία: η δίαιτα αυτή περιλαμβάνει ένα πλήθος ζωικών προϊόντων όπως το γάλα, το μέλι και τα αυγά.
 
Ωμή-αυστηρή χορτοφαγία: αυτή αποτελείται μόνο από φρέσκα και άψητα φαγητά, όπως τα φρούτα, σπόροι, καρύδια και λαχανικά.
 
Η χορτοφαγία του Su: αυτή αποκλείει όλα τα είδη των ζωικών προϊόντων, καθώς και ορισμένα άλλα φυτικά προϊόντα όπως το πράσο το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα κρεμμύδια.
Οι οπαδοί του Βουδισμού ακολουθούν, αυτό το είδος της διατροφικής συνήθειας.
 
Η Μακροβιοτική διατροφή: οι οπαδοί αυτής της χορτοφαγίας περιλαμβάνουν μόνο φασόλια και δημητριακά ολικής άλεσης στο πρόγραμμα διατροφής τους.
 
Φρουτοφαγία: επιτρέπεται η κατανάλωση μόνο φρούτων, ξηρών καρπών και οι σπόροι, δηλαδή, τα φρούτα που μπορούν να συγκεντρωθούν χωρίς να βλάπτουν τα φυτά.
  
Θρεπτική αξία των λαχανικών
 Τα λαχανικά περιέχουν διαφορετικές θρεπτικές αξίες το καθένα και είναι σημαντικό να εξοικειωθούμε με τις αξίες αυτές, προκειμένου να διατηρήσουμε μια σωστή ισορροπημένη διατροφή.
  
Πρωτεΐνες:
Παρόλο που τα πρωτεϊνικά επίπεδα σε αυτά τα χορτοφαγικά πιάτα είναι ελαφρώς χαμηλότερα, επαρκούν όμως να αντεπεξέλθουν στις πρωτεϊνικές ανάγκες, που έχει το σώμα ενός body-builder ή ακόμα και ενός αθλητή!
 
Αποτελέσματα ερευνών που διεξήχθησαν στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, καθώς και στην Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, τον Καναδά, και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν επιβεβαιώσει ότι οι οπαδοί της χορτοφαγίας μπορούν να πάρουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο σε πρωτεΐνες, εφόσον συνεχιστεί η ποικιλία στη φυτική διατροφή τους.

Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα, τα οποία είναι βασικά για το σώμα και μπορούν να καταναλωθούν με τη μορφή της
σόγιας, το φαγόπυρο, αμάραντο, quinoa, κλπ.

Ενώ τα αμινοξέα μπορούν να απορροφηθούν από τον οργανισμό με τη λήψη
καφέ ρυζιού, χούμους, ή φασόλια.
 
Σίδηρο
Τα λαχανικά περιέχουν περισσότερο ή λιγότερο παρόμοια περιεκτικότητα σε σίδηρο, σε σύγκριση με των μη χορτοφαγικών, αλλά υπάρχει μια εναλλαγή με τη μορφή άλλων συστατικών ανάμεσα στα λαχανικά, καθώς η απορρόφηση του σιδήρου μπορεί να ανασταλεί κατά καιρούς από άλλα πιάτα για χορτοφάγους, όπως φακές, σταφίδες, σόγια, ο χυμός ντομάτας, και τα δημητριακά που είναι πλούσια σε σίδηρο.
 
 
Λιπαρά οξέα
Προϊόντα όπως ακτινίδια, καρύδια, οι σπόροι κολοκύθας, και λιναρόσπορος είναι πολύ πλούσια σε λιπαρά οξέα σε σχέση με άλλα λαχανικά.
 
Όπως όλοι γνωρίζετε, υπάρχουν μερικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε κάθε προϊόν.
Η χορτοφαγία ή η κατανάλωση χορτοφαγικών πιάτων δεν αποτελεί εξαίρεση.

Οι χορτοφάγοι έχουν λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από καρδιακή προσβολή και απαλλάσσονται επίσης από ασθένειες όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτη τύπου 2.
 
Ερχόμενοι στα μειονεκτήματα της χορτοφαγίας, τα χορτοφαγικά πιάτα, δεν περιέχουν αρκετές θερμίδες και μπορούν να αποδειχθούν επιζήμια για τα παιδιά.

Μπορούν επίσης να λάβουν χαμηλό επίπεδο ορισμένων βιταμινών όπως η βιταμίνη B12.
Είναι απαραίτητο να προσέξετε το διαιτητικό σας πλάνο για να διατηρήσετε μια ολοκληρωμένη και ισορροπημένη χορτοφαγική διατροφή.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

- Ο ρόλος των βιταμινών στη διατήρηση ενός υγιή οργανισμού – Πώς οι βιταμινες βοηθούν στην προληψη

- Ζήστε περισσότερα και καλυτερα χρονια διχως τσιγαρο – Σημαντικοί λόγοι για να το κόψετε

- Σημαντικοί κανόνες για την καταπολέμηση της παχυσαρκιας – Κάντε απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής

- Η χαμηλή σε πρωτεΐνες διαιτα-διατροφη - Μια διαιτα-διατροφη που πρέπει να κάνουν όλοι οι νεφροπαθεις

 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η