Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Υγεία Περισσότερα άρθρα υγείας | Συνοπτική λίστα άρθρων υγείας |
 
Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για τις βιταμινες και τα συμπληρωματα διατροφης και δεν τολμούσατε να ρωτήσετε – Γιατί κάνουν καλό στην υγεια μας και συγκεκριμένα σε ποιους τομείς
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Pan Tin   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 2  
 

Οι βιταμινες είναι οργανικές ουσίες χρήσιμες στο να διατηρείτε μια καλή υγεια και τη σωστή λειτουργία του σωματος σας καθώς και όλων των οργάνων του οργανισμου σας. Οι βιταμινες για την υγεια μας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στις υδατοδιαλυτες βιταμινες όπως οι Βιταμινη C και οι βιταμίνες Β. Και σε λιποδιαλυτες βιταμίνες όπως η Βιταμίνη Α, η Βιταμίνη Ε και η Βιταμίνη Κ. Αναγκαίες για την ανάπτυξη καθώς και για τη συντήρηση της υγειας μας, οι βιταμινες είναι ιδιαιτέρως πολυποίκιλες σε διεργασίες και χημική δομή. Αρχικά περιγράφονται ως οργανικές ενώσεις, οι βιταμινες απορροφώνται μέσω της καθημερινης διατροφης. Οι βιταμινες είναι στη βάση τους διαφορετικές από τα λιπη, τους υδρογονανθρακες και τις πρωτεΐνες ταυτόχρονα στις λειτουργίες και στις ποσότητες που χρειάζονται. Μερικές ενώσεις όπως η Καρνιτίνη και η Χολίνη αρχικά ορίζονταν ως βιταμίνες αλλά πλέον δεν ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία. Οι βιταμινες είναι απαραίτητες και πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφη σας.



Σε περίπτωση που δεν διατηρούνται τα σωστά επίπεδα κάποιας βιταμίνης στον οργανισμο σας, δύναται να οδηγηθείτε σε σοβαρά προβλήματα έλλειψης βιταμινών.


           


Για την Ιστορία:
Η λέξη βιταμίνη χρωστάει την προέλευση της στη λέξη ‘vitamin’ η οποία και χρησιμοποιούνταν γύρω στο 1911 για να περιγράψει μια σειρά από ενώσεις αναγκαίες για τη διατήρηση της ζωής.

Η αρχική πίστη για όλες αυτές τις ενώσεις είναι ότι αποτελούνταν από άζωτο που περιέχει ένωση, την Αμίνη. Το τελευταίο γράμμα ‘
e’ αφαιρέθηκε από τη λέξη ‘vitamine’ αργότερα όταν ανακαλύφθηκε ότι δεν είναι κατασκευασμένες όλες οι βιταμίνες από άζωτο.


Απαιτήσεις σε Βιταμίνες:
Δεν υπάρχει ενιαία άποψη σχετικά με τις απαιτήσεις σε βιταμίνες.

Η
Συνιστώμενη Ημερήσια Δοσοληψία αποτελεί ένα χρήσιμο οδηγό ώστε να γνωρίζετε τις ημερήσιες απαιτήσεις σε βιταμίνες. Ένας αριθμός από παράγοντες καθορίζει τις επιδράσεις των βιταμινών σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή όπως η γενετική διαφοροποίηση, η κατάσταση υγείας, η θεραπευτική χρήση μερικών φαρμάκων, το περιβαλλοντολογικό στρες, η διέγερση του ρυθμού ανάπτυξης, η ύπαρξη μερικών ασθενειών, η μόλυνση από παράσιτα καθώς και μερικοί άλλοι παράγοντες.

Οι βιταμίνες είναι σημαντικές στη πρόληψη μερικών ασθενειών: Οι βιταμίνες δεν είναι αναγκαίες μόνο για τη καλή κατάσταση και διατήρηση της καλής υγείας αλλά είναι χρήσιμες και για τη πρόληψη μιας σειράς παθήσεων που προκαλούνται από την έλλειψη βιταμινών.

Παραδείγματα ασθενειών που προκαλούνται από διατροφική διαταραχή είναι η Ραχίτιδα, Ενδημική Μορφή Πολυνευρίτιδας και το Σκορβούτο. Οι βιταμίνες είναι σημαντικές καθώς παρέχουν υγιή δόντια και οστά, σας προστατεύουν από τύφλωση και αποτρέπουν απροσδόκητες αιμορραγίες. Οι βιταμίνες συμβάλουν σημαντικά στην προστασία από καρδιακές παθήσεις καθώς και από χρόνιες παθήσεις. Σύμφωνα με τελευταίες μελέτες, η Βιταμίνη Ε και η βιταμίνη
C συνδυαζόμενες μπορούν ακόμη και να ελαττώσουν τα ποσοστά κινδύνου εμφάνισης της νόσου Αλσχάιμερ.


Μια Ισορροπημένη Διατροφή:
Είναι σημαντικό να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή που αποτελείται σε τέλεια αναλογία από όλες τις αναγκαίες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, ώστε να εξασφαλίσετε τη σωστή διατήρηση του σώματος σας και την ορθή λειτουργία όλων των οργάνων του.

Είστε σίγουροι όμως πως με μια ισορροπημένη διατροφή, έτσι όπως είναι τα τρόφιμα σήμερα, παίρνετε όλες τις αναγκαίες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε; Επιπλέον, πρέπει να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή σε συνεχή βάση και όχι σε μια συγκεκριμένη ημέρα ή περίοδο. Εδώ έρχονται οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής να καλύψουν τα κενά της διατροφής.

Για παράδειγμα, η δοσολογία Βιταμίνης
C και Βιταμίνης Ε που χρειάζεται για τη πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από τη
Συνιστώμενη Ημερήσια Δοσοληψία σε τροφές. Μια καλή πολυβιταμίνη μπορεί να είναι μια απάντηση σε όλες τις διατροφικές ανάγκες. Αλλά συνίσταται να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή αντί να παίρνετε αυτές τις κάψουλες πολυβιταμινών.

Τα πάντα γύρω από τις Συνθετικές και Φυσικές Βιταμίνες:
Υπάρχουν θρεπτικές διαφορές μεταξύ συνθετικών και φυσικών βιταμινών;

Αυτό εξαρτάται από τους προσωπικούς παράγοντες. Σύμφωνα με ένα διακεκριμένο γιατρό, η απάντηση είναι ναι, δηλαδή ότι υπάρχουν θρεπτικές διαφορές μεταξύ συνθετικών και φυσικών βιταμινών. Μερικοί δίνουν έμφαση στο ότι οι φυσικές βιταμίνες είναι συγκριτικά καλύτερες και τονίζουν το γεγονός πως πρέπει να λαμβάνετε φυσικές βιταμίνες. Βέβαια οι φυσικές βιταμίνες στοιχίζουν και πρέπει να προσέχετε καθώς το 90% των βιταμινών στην αγορά αποτελούν συνθετικές βιταμίνες.


Βιταμίνη Α, Βιταμίνη Β, Βιταμίνη C και Βιταμίνη Ε:
Είναι βασικό να γνωρίσετε αυτές τις βιταμίνες και να σημειώσετε τα σημεία όπου μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Βήτα-Καροτίνη:
Το ανθρώπινο σώμα εκτελεί τη διαδικασία μετατροπής βήτα-καροτίνης σε βιταμίνη Α.

Γι’ αυτό, τα πλεονεκτήματα της βήτα-καροτίνης είναι λίγο ή πολύ παρόμοια με τη βιταμίνη Α, με εξαίρεση του ότι απαλλάσσεστε από πολλαπλούς κινδύνους. Οι περισσότερες από τις διαθέσιμες ποικιλίες των πολύ-βιταμινών στις μέρες μας, κάνουν χρήση της βήτα-καροτίνης με σκοπό να παρέχουν τμήματα της Βιταμίνης Α. Η Βήτα-καροτίνη έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι είναι καλύτερο αντί-οξειδωτικό σε σχέση με την Βιταμίνη Α. Οι περισσότερες από τις πολύπλοκες, σε δομή, βιταμίνες περιέχουν μια χημική δομή η οποία μπορεί να βρεθεί σε δεξιόστροφες ή αριστερόστροφες περιστροφές. Στη περίπτωση της βήτα-καροτίνης, η ‘cis’ περιστροφή είναι η πιο διαδεδομένη ποικιλία περιστροφής στη φύση, όπου ακόμη και μερικά ‘trans-’ περιστρεφόμενα μόρια μπορούν να βρεθούν. Αυτά τα ‘cis’ περιστρεφόμενα μόρια έχουν μεγαλύτερη αντί-οξειδωτική ικανότητα σε σχέση με τα ‘trans-’ περιστρεφόμενα. Δυστυχώς, η συνθετική ποικιλία της βήτα-καροτίνης περιέχει λιγότερα ‘cis’ μόρια.

Επίσης είναι καλά τα Καροτενοειδή όπως γάμμα και άλφα καροτίνες, αλλά οι φυσικές πηγές συνήθως βρίσκονται στη βήτα-καροτίνη.
Προσπαθήστε να αναζητήσετε την πηγή προέλευσης της βήτα-καροτίνης που αγοράζετε έτσι ώστε να σιγουρευτείτε ότι προέρχεται από φυσική πηγή.


Βιταμίνη Α:
Είναι αποδοτικότερη όταν λαμβάνεται από ιχθυέλαια.

Σε περίπτωση που πολεμάτε μια μόλυνση, είναι καλύτερο να επιλέξετε Βιταμίνη Α αντί της βήτα-καροτίνης. Συνιστάται να λαμβάνετε Βιταμίνη Α από φυσικές πηγές όπως ιχθυέλαιο καθώς η συνθετική ποικιλία είναι συγκριτικά πιο τοξική.


Βιταμίνη Ε:
Συνίσταται η λήψη Βιταμίνης Ε στη φυσική της μορφή αντί να καταλήξετε στη συνθετική της μορφή διότι μπορεί να διατηρηθεί και να απορροφηθεί καλύτερα εάν λάβετε και τη βιταμίνη Α από φυσικές πηγές.

Επιπλέον, έχει κάποια περεταίρω οφέλη τα οποία δεν υπάρχουν στη συνθετική μορφή της Βιταμίνης Ε. Να θυμάστε πως όλες αυτές τις βιταμίνες χρειάζεται να τις λαμβάνετε μαζί ώστε να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη τους. Έτσι, όλες αυτές οι βιταμίνες δρουν σε συνεργασία μεταξύ τους για να σας παρέχουν το δυνατόν καλύτερο όφελος.


(ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΤΗ 2η ΣΕΛΙΔΑ)



ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

-
Συνενζυμο Q10 ή αλλιώς CoQ10 – Μια νέα αχτίδα ελπίδας στον σκοτεινό κόσμο των ασθενειών - Τι είναι το CoQ10 και πως μπορεί να βοηθήσει την υγεια μας;

-
Κίνδυνος για την υγεια μας οι ιοι και τα βακτηρια που γίνονται ανθεκτικά στα αντιβιοτικα που παίρνουμε με το παραμικρό

-
Βιταμινη Α – Η βιταμινη που βοηθάει την υγεια μας στη μάχη κατά της γηρανσης, της ακμης και γενικότερα της υγειας του δερματος

Η σημασία των βιταμινων, της σωστής διατροφης και ασκησης για την υγεια μας και για μια πιο υγιεινη απωλεια βαρους δίχως δυσάρεστες εκπλήξεις
 

 

          

 
 
| 1 | 2 |
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η