Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Ψυχολογία Περισσότερα άρθρα | Συνοπτική λίστα άρθρων |
 
Φυσιολογικό αγχος εναντίον παθολογικού αγχους και ποιες οι διαφορες τους στην ψυχολογια μας για να μάθουμε να τα ξεχωρίζουμε
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Μαρία Κ.   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 1  
 

Στην ψυχολογια το αγχος είναι ένα σήμα που μας προειδοποιεί πολύ πριν από τον πόνο για έναν πιθανό κίνδυνο που έρχεται και μας απειλεί με κάποιον τρόπο.

Το αγχος στην ψυχολογια ανακοινώνει την απόσυρση ή τον αγώνα για τη ζωή.

Το αγχος έως ένα βαθμό είναι ανεκτό και δεν επηρεάζει αρνητικά τη ζωή μας.

Όταν όμως αρχίσει και γίνεται πολύ πιο συχνό στην καθημερινότητά μας, με πολύ πιο έντονες μορφές και όλο και σε περισσότερους τομείς όπου πλέον δεν μας αφήνει να λειτουργήσουμε ελεύθερα σε πολλούς από αυτούς τους τομείς, τότε πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο θεραπειας του.








Όταν το άγχος υπερβαίνει το «φυσιολογικό» όριο

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δούμε σε ποιο επίπεδο είναι το άγχος μας.


Ένας τρόπος για να οριοθετήσουμε το φυσιολογικό άγχος από το παθολογικό είναι η ανάλυση των επιπτώσεων του στην ποιότητα της ζωής ενός ανθρώπου και του περιβάλλοντός του.

Το αίσθημα της αδυναμίας στον έλεγχο των συμπτωμάτων.



Το άγχος γίνεται παθολογικό όταν υπερβαίνει ένα ορισμένο όριο, που καθορίζεται κατά κύριο λόγο με βάση τις ουσιαστικές αλλαγές στην ποιότητα ζωής.


Η διάρκεια των διαταραχών που σχετίζονται με το άγχος, γενικά περισσότερο από έξι μήνες.

Αρνητικές συνέπειες στα επαγγελματικά, εμποδίζει το άτομο να εργαστεί σωστά ή ακόμα και να εργαστεί γενικότερα σε οποιαδήποτε δουλειά.

Σε σχέση με τους άλλους, τους φίλους, τις σχέσεις, αδυναμία να διατηρήσει υγιείς σχέσεις δίχως συνεχές άγχος και ανησυχία για τους άλλους.



Το άγχος είναι ένας μη συγκεκριμένος φόβος


Ορίζεται ως ένας διάχυτος φόβος, χωρίς καλά καθορισμένο αντικείμενο.


Το άτομο ζει μια συνεχή ένταση, αισθανόμενο να απειλείται και να κινδυνεύει διαρκώς. Είναι πολύ νευρικό και συχνά δεν συνειδητοποιεί τί πραγματικά φοβάται τόσο πολύ.

Το άγχος είναι ένας φόβος μη συγκεκριμένος, άσχετος με εξωτερική κατάσταση και δεν σχετίζεται με την συστηματική συμπεριφορά αποφυγής ορισμένων ερεθισμάτων, όπως στην περίπτωση των φοβιών. Στην αγγλοσαξονική λογοτεχνία, βρίσκουμε για να περιγράψουμε αυτή την κατάσταση, τον όρο άγχος να αιωρείται και να καθορίζει όταν ένα αντικείμενο, όταν ένα άλλο άτομο τόσο ανήσυχο μόλις βγήκε από μια ανησυχία, βρήκε μια άλλη.



Χαρακτηριστικά της ανήσυχης προσωπικότητας


Ο τύπος προσωπικότητας που ενσωματώνει το άγχος κεντρικό στοιχείο του μεγέθους της λέγεται, στη βιβλιογραφία, ανήσυχη προσωπικότητα.


Η έρευνα του H. Eysenck (1975) δείχνει ότι το άγχος προσωπικότητας, χαρακτηριστικό μαζί με άλλες συνολικές διαστάσεις που εντάσσονται εκφράζει το συναίσθημα του ατόμου, δηλαδή, τον παράγοντα νεύρωση.



Ένα άτομο με άγχος ως ένα δομικό στοιχείο της προσωπικότητας χαρακτηρίζεται ως καχύποπτο, ανασφαλές με τον εαυτό του και τους άλλους.


Ειδικά στην αντιμετώπιση προβληματικών ή διφορούμενων καταστάσεων παρουσιάζει χαμηλή αυτοεκτίμηση, χαμηλή εμπιστοσύνη στον εαυτό του, είναι ευαίσθητο στην απόρριψη και την κριτική των άλλων, αποφεύγει τις κοινωνικές επαφές.


Η θεραπεία είναι δυνατή με αγωγή

Η θεραπεία της αγχώδους διαταραχής είναι δυνατή μέσω εξειδικευμένης αγωγής και φροντίδας. Αποτελεσματικές θεραπείες για τις αγχώδεις διαταραχές μπορεί να περιλαμβάνουν:


1) Γνωστική συμπεριφοριστική θεραπεία


Με στόχο την αλλαγή των συστημάτων δυσάρεστης σκέψης, άποψης και συμπεριφοράς που μπορεί να προκαλέσει το άγχος.

Ένα μέρος της θεραπείας μπορεί να περιλαμβάνει σταδιακή έκθεση, στην οποία το άτομο εκτίθεται σε καταστάσεις που προκαλούν άγχος. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται απευαισθητοποίηση.


2) Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία


Με στόχο την ανακάλυψη της πηγής του προβλήματος που δημιουργεί το πρόβλημα.


Συνεδρίες ελεύθερες με τον ψυχολόγο όπου κάποια στιγμή οδηγείστε στην εύρεση της πηγής του προβλήματος.

Αυτό από μόνο του είναι απελευθερωτικό αλλά μπορεί να πάρει περισσότερο χρόνο από τις υπόλοιπες μεθόδους.

Το θετικό είναι πως «χτυπάει» την πηγή του προβλήματος και πλέον αυτή η πηγή δεν έχει δύναμη επάνω στο άτομο.



3) Διαχείριση του άγχους και τεχνικές χαλάρωσης


Για παράδειγμα με υπνοθεραπεία, με διαλογισμό, γιόγκα, ασκήσεις αναπνοής, φυτικές βιταμίνες για τη διαχείριση του άγχους.


Όλα αυτά με την καθοδήγηση ειδικών ομοιοπαθητικών, δασκάλων γιόγκα, δασκάλων διαλογισμού που μπορούν να δώσουν μια ολιστική προσέγγιση στο πρόβλημα.



4) Φάρμακα - όπως αντικαταθλιπτικά και ηρεμιστικά


Ηρεμούν άμεσα τα δυσάρεστα συμπτώματα.


Αλλά μπορούν να κάνουν το άτομο να εξαρτάται από αυτά και δεν θα έχει προσπαθήσει να βρει την πηγή του προβλήματος, οπότε και το πρόβλημα που δημιούργησε τα συμπτώματα θα φροντίσει να επανεμφανιστούν.



Μην ξεχνάτε!

Οι αγχώδεις διαταραχές μπορούν να αντιμετωπιστούν με επιτυχία!

Οι κρίσεις πανικού είναι κοινά συμπτώματα των αγχωδών διαταραχών!

Άγχη χωρίς θεραπεία μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή και στις σχέσεις μας!

Το πρώτο βήμα είναι η παραδοχή του προβλήματος και αμέσως μετά είναι να ζητήσετε βοήθεια από τον κατάλληλο ειδικό που σας ταιριάζει.




ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

-Πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αισθανθείτε καλύτερα όταν είστε σε κακή διάθεση, αυξημένο αγχος και γενικά πεσμένη ψυχολογια

-
10 «όπλα» που μπορείτε να υιοθετήσετε για την καταπολέμηση του καθημερινού αγχους που είναι αρνητικό για την ψυχολογια σας

-
Πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν την καταθλιψη άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και να βελτιώσουν γενικότερα την ψυχολογια τους

-
Τι συμβαίνει στην ψυχολογια σας όταν νιώθετε πως τα γεγονότα στη ζωή σας τρέχουν πολύ γρήγορα και σας ξεπερνάνε;

          

 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η