Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Υγεία Περισσότερα άρθρα υγείας | Συνοπτική λίστα άρθρων υγείας |
 
Σύντομο αλφάβητο με σημαντικές βιταμινες και τι μπορεί να συμβεί με την έλλειψή τους στον οργανισμο μας για μια καλύτερη υγεια
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Γιώργος Τ.   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 1  
 

Για την υγεια μας είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία στον οργανισμο μας και να έχουμε όλες τις βιταμινες και τα ιχνοστοιχεια που χρειαζόμαστε.

Οι βιταμινες μπορούν να ορισθούν στην υγεια ως οργανικές ουσίες που ενεργούν σαν καταλύτες στις μεταβολικές διεργασίες του ανθρώπινου οργανισμού.

Ο μεταβολισμος μπορεί να προσδιοριστεί ως μια σειρά από αντιδράσεις που διενεργούν ένα αριθμό από ενέργειες όπως τη μετατροπή υδρογονανθράκων και λίπους σε ενέργεια και τη χρήση πρωτεΐνης στην επιδιόρθωση ιστών.

Ας ρίξουμε μια ματιά τώρα στις βιταμίνες, τα φαγητά που περιέχουν τις βιταμίνες και τέλος στο τι μπορεί να συμβεί κατά την έλλειψη τους.



Ρετινόλη (Βιταμίνη Α):
Η βιταμίνη Α μπορεί να βρεθεί σε φαγητά τύπου όπως βούτυρο, λαχανικά, πλήρες γάλα και αυγά.

Η έλλειψη βιταμίνης Α προκαλεί ξήρανση του δέρματος και φωτοευαισθησία.


Θειαμίνη (Βιταμίνη Β1):
Η βιταμίνη Β1 συναντάται σε προϊόντα όπως φρούτα, δημητριακά, ολικής αλέσεως, ψάρια και ξηρούς καρπούς.

Η κατάχρηση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη βιταμίνης Β1.


Ριβοφλαβίνη (Βιταμίνη Β2):
Φαγητά όπως γάλα, λαχανικά και αυγά περιέχουν βιταμίνη Β2.

Η έλλειψη βιταμίνης Β2 μπορεί να προκαλέσει παθήσεις όπως προβλήματα όρασης, σκάσιμο των χειλιών, έλκη ιδιαίτερα στο στόμα.


Νικοτινικό Οξύ ή Νιασίνη (Βιταμίνη Β3):
Τρόφιμα όπως ολικής αλέσεως, ψάρια, κρέας και λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη Β3.

Η έλλειψη βιταμίνης Β3 μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια, στοματικά έλκη, απώλεια βάρους, δερματίτιδες, αισθήσεις καψίματος στη γλώσσα και γενικά σε αδυναμία.


Πυριδοξίνη (Βιταμίνη Β6):
Η κατανάλωση τροφίμων όπως κρέας και λαχανικά βοηθά στο να διατηρούμε ένα βέλτιστο επίπεδο βιταμίνης Β6.

Η έλλειψη της βιταμίνης αυτής μπορεί να οδηγήσει σε παθήσεις όπως ζαλάδες, κατάθλιψη, ναυτία και έλκη ιδιαίτερα εμφανίσιμα στη στοματική κοιλότητα.


Κυανοκοβαλαμίνη (Βιταμίνη Β12):
Αυτή η βιταμίνη είναι συναντάται συνήθως σε προϊόντα όπως γάλα, ψάρια και κρέας.

Οι χορτοφάγοι συμβουλεύονται να παίρνουν συμπληρώματα της βιταμίνης καθώς
η έλλειψη της μπορεί να οδηγήσει σε μούδιασμα, αδυναμία, πρόβλημα στην αναπνοή και αίσθηση τσιμπημάτων.


Ασκορβικό Οξύ (Βιταμίνη
C):
Τα φρέσκα λαχανικά καθώς και τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

Αν και η έλλειψη βιταμίνης
C είναι σπάνια, τα συμπτώματα εμφανίζονται στη μορφή πρηξίματος, αιμορραγίας ή μόλυνσης στα ούλα.


Χοληκαλσιφερόλη (Βιταμίνη Δ):
Οι κρόκοι αυγών, τα ψάρια και οι ηλιακές ακτίνες είναι οι κύριες πηγές βιταμίνης Δ.

Η έλλειψη βιταμίνης Δ μπορεί να οδηγήσει σε παθήσεις όπως δυσμορφία της σπονδυλικής στήλης ή καμπυλωτά πόδια. 


Βιταμίνη Ε:
Φαγητά όπως ολικής αλέσεως, λαχανικά, φρούτα και δημητριακά είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε.

Η έλλειψη της είναι επίσης σπάνια.


Φολικό Οξύ
Οι έγκυες γυναίκες και όσες παίρνουν αντιεπιληπτικά φάρμακα ίσως χρειαστούν συμπληρώματα για αυτή τη βιταμίνη. Φαγητά όπως το σιτάρι ολικής αλέσεως, οι ξηροί καρποί, το συκώτι και τα λαχανικά παρέχουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο αυτού του τύπου βιταμίνης.

Η έλλειψη Φολικού Οξέος μπορεί να προκαλέσει μούδιασμα, αίσθηση τσιμπήματος εντονότερο στα δάχτυλα των ποδιών και των χεριών, πρησμένη γλώσσα, στοματίτιδα και γενικά αίσθηση αδυναμίας.


Βιταμίνη Κ:
Η βιταμίνη αυτού του είδους συναντάται συνήθως σε διάφορες ποικιλίες λαχανικών.

Η έλλειψη βιταμίνης Κ μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία.


Παντοθενικό Οξύ:
Το συκώτι, τα αυγά και οι πατάτες είναι πλούσιες σε Παντοθενικό Οξύ.

Χαμηλά επίπεδα αυτού του Οξέος εκδηλώνεται σε συμπτώματα όπως πονοκέφαλος, κόπωση και (τελικά) έλλειψη συντονισμού.


Τελικά οι βιταμίνες είναι διαθέσιμες σε όλα τα φαγητά.
Για να έχετε μια υγιεινή και ισορροπημένη δίαιτα πλούσια στις βασικές βιταμίνες, συνιστάται να περιλαμβάνετε όλες τις ποικιλίες φαγητών στο διαιτητικό πρόγραμμα σας. Και αν δείτε πως δεν μπορείτε με τη διατροφή σας μπορείτε να πάρετε μερικά συμπληρώματα ιδιαίτερα στις βιταμίνες που έχετε έλλειψη, πάντα με τη βοήθεια του γιατρού σας (συμβατικού ή ομοιοπαθητικού). 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

- Ποια η διαφορά για την υγεια μας ανάμεσα στις φυσικες βιταμινες και τις συνθετικες βιταμινες στα συμπληρωματα διατροφης

- Οι βιταμινες στη σύγχρονη διατροφη ως απαραιτητο συστατικό για την καλή υγεια μας

- Βιταμινη B12–Ποιες τροφες την περιλαμβάνουν, τι προκαλεί η έλλειψή της και ποια τα οφέλη της για την υγεια

- Πώς μπορεί να βοηθήσει το συνενζυμο Q10 για να διατηρήσετε την καρδια σας υγιη - Τι είναι το CoQ10


 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η