Κεντρική Σελίδα Ψηφοφορίες Εκδόσεις Online Αγορές Επικοινωνία
   
Ομορφιά - ΔίαιταΥγείαΨυχολογίαFeng-ShuiΑγαπημέναΑστρολογίαΣχεσεις
 
Ομορφιά - Δίαιτα
Υγεία
Ψυχολογία
Feng-Shui
Αγαπημένα
Αστρολογία
Σχεσεις
Εκδόσεις
Ψηφοφορίες
Online Αγορές
 
 
Αγαπημένα Περισσότερα άρθρα | Συνοπτική λίστα άρθρων |
 
Πες μου τι έκανες πρίν κοιμηθείς να σου πω τι ονειρα είδες
 
  Print this article E-mail this article to a friend   
Συγγραφέας: Αγγελος Βιαννίτης   Πηγή: ANEW.GR
   Σελίδα 1 από 1  
 


Φτάνετε πλέον στο σημείο όπου δεν υπάρχει άλλη διέξοδος. Μπροστά σας υπάρχει ο γκρεμός και η ψηλή απειλητική φιγούρα, που φαίνεται να θέλει να σας σκοτώσει με τον πιο αποτρόπαιο τρόπο, είναι μερικά μέτρα μακριά σας και απλώνει τα χέρια της προς το μέρος σας. Ο φόβος σας έχει παραλύσει και σκέφτεστε ότι καλύτερα να κάνετε ένα βήμα μπροστά , παρά να πέσετε στα χέρια του κτήνους… Ξυπνάτε τρομαγμένοι μέσα στην νύχτα και ανάβετε το φως. Με ανακούφιση συνειδητοποιείτε ότι δεν ήταν παρά ένας εφιάλτης, ένα τρομακτικό όνειρο. ¨Τι να σημαίνει άραγε αυτό; ¨ αναρωτιέστε , ¨ποιος κίνδυνος παραμονεύει για μένα;¨. Σίγουρα δεν σας περνάει από το μυαλό εκείνη την στιγμή ότι το μεσημέρι δεχτήκατε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζά σας για να σας θυμίσουν ότι δεν έχετε εξοφλήσει τις τελευταίες δόσεις της πιστωτικής σας κάρτας.


 ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ

Κάθε βράδυ, όταν θα κλείσουμε τα μάτια μας και θα μας πάρει ο ύπνος, φεύγουμε από τον κόσμο της καθημερινότητας. Μπαίνουμε σε μια άλλη πραγματικότητα, σε μια άλλη διάσταση, που φαίνεται να μην έχει καμία σχέση με τον κόσμο της εγρήγορσης. Εκεί θα πετάξουμε, θα δούμε τον εαυτό μας να ξαναγίνεται παιδί, θα ζήσουμε έντονες περιπέτειες, φανταστικά ταξίδια. Μπορεί να συναντήσουμε την γυναίκα ή τον άντρα που πάντα ονειρευόμαστε και να έχουμε μαζί του μια έντονη σχέση με θυελλώδες πάθος. Στα όνειρα μας ξεχνάμε τον εαυτό μας της εγρήγορσης και γινόμαστε ήρωες, νικητές και περιζήτητοι εραστές, αλλά και θύματα, κυνηγημένοι και εξορισμένοι σε παγωμένα τοπία και ερήμους. Τα όνειρα μας φαίνεται να υπακούουν σε δικούς τους νόμους και κανόνες, στην πραγματικότητα όμως ακολουθούν ακριβώς την καθημερινή μας ζωή. Αυτός ο μαγικός και παράξενος κόσμος δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια σκιά, μια αντανάκλαση του κόσμου της εγρήγορσης, όπως εμείς τον βιώνουμε και τον νιώθουμε. Ουσιαστικά τίποτα δεν ξεχνιέται, τίποτα δεν χάνεται. Η μέρα μας είναι παρούσα μέσα στην νύχτα και καθορίζει τα όνειρά μας.

           

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Η Ελένη Τ., 26 χρόνων, έχει πιάσει πρόσφατα δουλειά σε μια μεγάλη εκδοτική εταιρεία. Είχε ανάγκη την δουλειά και έψαχνε για καιρό μια ευκαιρία για να δείξει τις ικανότητες της και να διακριθεί, ιδιαίτερα στον χώρο των μέσων ενημέρωσης. Στην ίδια εταιρεία δουλεύουν και πολλές άλλες κοπέλες της ηλικίας της και υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Σε λίγες βδομάδες αρχίζει να βλέπει στον ύπνο της την ίδια σκηνή. Είναι πρωί και βρίσκεται στην είσοδο της εταιρείας, την ώρα που όλοι φτάνουν στις δουλειές τους. Πηγαίνει να πάρει το ασανσέρ μια και τα γραφεία βρίσκονται στον πέμπτο όροφο. Φτάνοντας στην πόρτα του ασανσέρ, η πόρτα κλείνει μπροστά της, αλλά προλαβαίνει και βλέπει μέσα τον διευθυντή της και μια κοπέλα που εργάζεται στο ίδιο γραφείο με εκείνη. Ένας θυρωρός λέει ότι αυτό ήταν το τελευταίο ασανσέρ για σήμερα, κάτι που η Ελένη θεωρεί φυσικό. Αναγκάζεται να πάει από τις σκάλες στο πέμπτο όροφο…

Ο ανταγωνισμός που ζει στο επαγγελματικό της περιβάλλον η Ελένη την ημέρα, κάνει την εμφάνισή του το βράδυ στα όνειρά της. Υπάρχει η αίσθηση ότι παραγκωνίζεται από την άλλη κοπέλα, ίσως με αθέμιτο τρόπο, όπως συμβολίζει η σκηνή που η πόρτα κλείνει αφήνοντας μόνους την κοπέλα με τον διευθυντή. Ενώ η άλλη ανεβαίνει γρήγορα- ένας συμβολισμός της γρήγορης επαγγελματικής εξέλιξης- η Ελένη αναγκάζεται να πάει από τις σκάλες… Στα όνειρα θα βρούμε αυτό που μας λείπει, αυτό που ποθούμε ή αυτό που έχουμε ανάγκη. Όπως ο πεινασμένος θα ονειρευτεί καρβέλια, έτσι και ο καταπιεσμένος υπάλληλος στο γραφείο θα δει τον εαυτό του να είναι ο διευθυντής και να διατάζει. Μπορεί να δει, ίσως, τον διευθυντή του να του δίνει αύξηση ή να τον επαινεί, να του δίνει βραβείο και προαγωγή. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Μα βέβαια πως ότι θα απασχολήσει το μυαλό μας την ημέρα, ιδιαίτερα μάλιστα το βράδυ πριν πάμε για ύπνο, θα επηρεάσει και θα καθορίσει άμεσα το περιεχόμενο των ονείρων μας. Αν ξέρουμε τα όνειρα μιας βραδιάς ενός ατόμου, θα μπορέσουμε με κάποια σιγουριά να βρούμε τι έκανε την διάρκεια της ημέρας και τι απασχόλησε το μυαλό του. Να σημειώσουμε εδώ ότι πολλές φορές το υποσυνείδητο χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο σκηνικό για να συμβολίσει κάτι άλλο. Για παράδειγμα, μπορεί να δείτε κάποιο όνειρο που να εκτυλίσσεται μέσα στο επαγγελματικό σας περιβάλλον, αλλά αυτό να τονίζει ότι έχετε την συνήθεια να φέρεστε στο σπίτι σας όπως την στην δουλειά σας. Μπορεί να είναι ένα μήνυμα ότι αντιμετωπίζετε τον σύντροφό σας σαν υπάλληλο και υφιστάμενο σας, ή ότι συμπεριφέρεστε αυταρχικά εκεί που θα πρέπει να είστε πιο διαλλακτικοί.

Αν βλέπετε συχνά στον ύπνο σας το επαγγελματικό σας περιβάλλον, μπορεί να σημαίνει επίσης ότι ¨φέρνετε σπίτι¨ τους προβληματισμούς από το γραφείο και χρειάζεται κάπου να τραβήξετε μια διαχωριστική γραμμή.

ΖΗΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΒΓΑΔΑΚΙΑ

Η Άννα, 19 χρόνων, έχει σχέση με τον Πέτρο, που δουλεύει μπάρμαν, περίπου τρία χρόνια. Το μόνιμο πρόβλημα της Άννας είναι ότι ο Πέτρος κάθε βράδυ περιστοιχίζεται από όμορφες κοπέλες, που δεν χάνουν την ευκαιρία να πιάσουν κουβέντα μαζί του και να ζητούν την προσοχή του. Πολύ συχνά όλα αυτά γίνονται αφορμή για καυγάδες, που φαίνεται να είναι απαραίτητο συστατικό στην σχέση τους. Στα όνειρά της η Άννα κάποιες φορές βλέπει τον Πέτρο να έρχεται γονατιστός να της ζητάει συγγνώμη, ενώ κάποιες άλλες βλέπει ότι ακούει φωνές πίσω από μια πόρτα, την ανοίγει και βλέπει τον Πέτρο μαζί με μια άλλη κοπέλα. Στο όνειρό της, κατά περίεργο τρόπο, δεν θυμώνει. Αντίθετα, ανακουφίζεται και νιώθει δικαιωμένη. ¨Τελικά δεν είμαι τρελή¨, σκέφτεται, ¨και είχα δίκιο που ζήλευα¨. Πόσες φορές δεν έχουμε κάποιες υπόνοιες για κάποιον που δεν μπορούμε να της εκφράσουμε; Πόσες φορές σε μια αντιπαράθεση δεν είπαμε τελικά αυτό που θέλαμε να πούμε; Όλα αυτά είναι κάποιες μισοτελειωμένες υποθέσεις που αφήνουν ένα συναισθηματικό φορτίο μέσα μας. Σκέψεις και συναισθήματα που ανακυκλώνονται, φόβοι και ανησυχίες που δεν εκφράστηκαν. Τι θα γίνουν όλα αυτά που υπάρχουν μέσα μας; Μα φυσικά θα περάσουν στα όνειρά μας, εκεί ακριβώς που μπορούν να βρουν μια ασφαλή διέξοδο. Γι΄ αυτό υποστήριζε ο Φρόιντ ότι τα όνειρα λειτουργούν και σαν βαλβίδα ασφαλείας, για να ανακουφίσουν τα συναισθηματικά φορτία που μένουν μέσα μας. Εκτός των άλλων, τα όνειρα συντελούν και στην ψυχοσωματική μας ισορροπία, αφού λειτουργούν ανακουφιστικά για τις κρυμμένες εντάσεις.

ΤΙ ΦΑΓΑΤΕ ΧΤΕΣ;

Τα όνειρα δεν καθρεφτίζουν μόνο την ψυχολογική μας κατάσταση, αλλά και την φυσιολογική, επηρεάζονται δηλαδή άμεσα από την κατάσταση του σώματος. Κάτι που θα καθορίσει τα όνειρά σας είναι αν το στομάχι σας είναι γεμάτο ή άδειο πριν πέσετε για ύπνο, το είδος και η ποσότητα του φαγητού. Αν, για παράδειγμα, βγήκατε το βράδυ με την παρέα σας σε μια ταβέρνα, φάγατε κοντοσούβλι, κοκορέτσι και άλλα τέτοια… απαγορευμένα, ήπιατε και μισό κιλό κρασί και μετά γυρίσετε σπίτι και πέσετε για ύπνο, μια και φυσικά αργήσατε και αύριο σηκώνεστε νωρίς για δουλειά, μπορείτε να φανταστείτε την ποιότητα των ονείρων σας. Ένας άντρας, σε μια ανάλογη περίπτωση, ονειρεύτηκε ότι βρισκόταν σε ένα στενόχωρο σωλήνα, που έμοιαζε με υπόνομο και σε μια στιγμή βλέπει με τρόμο ότι ένα τεράστιο.. πόδι ελέφαντα άρχιζε να τον πιέζει στο στήθος και στο στομάχι. Ξύπνησε από τον φόβο του για να ανακαλύψει ότι κοιμόταν μπρούμυτα και φυσικά το βάρος που πίεζε το στομάχι του ήταν αποτέλεσμα της στάσης του ύπνου του, και όχι κάποιος συμβολικός εφιάλτης. Αποφεύγετε να πέφτετε για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Θα πρέπει να έχετε τελειώσει το δείπνο σας τουλάχιστον 2 ώρες πριν την ώρα κατάκλισης. Αποφεύγετε τα βαριά και πικάντικα φαγητά για δείπνο. Επίσης αποφύγετε και τα φρούτα πριν κοιμηθείτε. Το αλκοόλ, τα υπνωτικά χάπια, το πολύ κάπνισμα είναι ουσίες που καταστέλλουν τα όνειρα ή τα επηρεάζουν αρνητικά, μπορεί δηλαδή να γίνουν αφορμή για εφιάλτες και τρομακτικά όνειρα που δεν θα έχουν σχέση με την ψυχολογική σας κατάσταση, αλλά απλά θα καθρεπτίζουν τις λειτουργίες του σώματος. Ποτά και ροφήματα που περιέχουν διεγερτικές ουσίες όπως η καφεΐνη – τσάι, καφές κ.α.- μπορεί μεν να μην επηρεάζουν άμεσα τα όνειρα, αλλά δεν βοηθούν στον ύπνο, οπότε καλό είναι να αποφεύγονται από το απόγευμα και μετά. Οι βιταμίνες Β6, Β9 και Β12 ευνοούν την ονειρική δραστηριότητα και επηρεάζουν θετικά τα όνειρά σας, καθώς επίσης βοηθούν και στο να τα θυμάστε καλύτερα όταν ξυπνάτε.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΤΕΙΤΕ

Ένας γαλήνιος, χωρίς διακοπές ύπνος είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορούν να γεννηθούν τα πιο όμορφα όνειρα. Αποκτείστε την συνήθεια να κάνετε μια ευχάριστη τελετουργία το να ετοιμάζεστε να πέσετε για ύπνο. Πρέπει να είναι μια ώρα όπου θα αφήσετε τις έγνοιες πίσω και θα ετοιμάζετε το σώμα και το νου σας για τα νυχτερινά σας ταξίδια. Αν κοιμάστε πολύ αργά, κάντε μια προσπάθεια να κοιμηθείτε λίγο νωρίτερα, αν θέλετε να έχετε καλά και όμορφα όνειρα, όνειρα που θα σας διδάξουν, θα σας καθοδηγήσουν ή θα σας δώσουν απαντήσεις σε προβλήματα που σας απασχολούν. Η συνήθεια να κοιμάστε με ανοιχτή τηλεόραση ή γενικά να θυσιάζετε ώρες ύπνου για να βλέπετε αργά ταινίες, στην ουσία είναι μια πολύ αρνητική συνήθεια που υποβιβάζει πολύ την ποιότητα των ονείρων σας.

Σκεφτείτε την κρεβατοκάμαρά σας σαν ένα καταφύγιο από τις έγνοιες της ημέρας. Χρησιμοποιείτε το κρεβάτι σας μόνο για ύπνο. Μην τρώτε ποτέ και μην καπνίζετε στην κρεβατοκάμαρα. Μην συζητάτε υποθέσεις της ημέρας από την στιγμή που ξαπλώνετε. Το περιβάλλον του δωματίου πρέπει να είναι ζεστό, με απαλά χρώματα που σας ηρεμούν. Ένα ζεστό χαλαρωτικό μπάνιο είναι το καλύτερο προοίμιο για όμορφα όνειρα. Θα σας βοηθήσει να σκεφτείτε χαλαρά τις υποθέσεις της ημέρας και τις υποχρεώσεις σας, ώστε να μην τις πάρετε μαζί σας στο κρεβάτι σας. Μπορείτε να προσθέσετε κάποια αιθέρια έλαια σε αυτό – τα καλύτερα για τα όνειρα είναι η λεβάντα- που ονομάζεται και ¨άρωμα των ονείρων¨- το γιασεμί και το σανταλόξυλο. Μπορείτε μάλιστα να βάλετε μια δυο σταγόνες από το άρωμα στην άκρη στο μαξιλάρι σας.

Μόλις ξαπλώσετε θα πρέπει να απομακρύνετε όλες τις σωματικές, συναισθηματικές και διανοητικές εντάσεις. Χαλαρώστε και αφήστε το σώμα σας να πέσει βαρύ στο κρεβάτι, οραματιστείτε ένα πεντακάθαρο ουρανό, την ήρεμη και αδιατάραχτη επιφάνεια μιας λίμνης, που θα σας βοηθήσουν να ηρεμήσει ο νους και η καρδιά σας. Πείτε στον εαυτό σας ότι θα θυμηθείτε ένα τουλάχιστον όνειρο όταν ξυπνήσετε. Δίπλα στο κρεβάτι σας έχετε πάντα ένα τετράδιο και ένα μολύβι για να σημειώνετε τα όνειρά σας. Οραματιστείτε τον εαυτό σας να ξυπνάει το πρωί και να σημειώνει ένα όνειρο στο τετράδιο αυτό.

Βάλτε πάνω από το προσκέφαλο σας μια Ονειροπαγίδα. Έχοντας την καταγωγή της από τους Ινδιάνους της Αμερικής, η Ονειροπαγίδα είναι ένα δίχτυ πλεγμένο σε ένα στρογγυλό πλαίσιο, συνήθως διακοσμημένο με χάντρες και φτερά. Η παράδοση λέει ότι το δίχτυ θα συλλάβει τα κακά όνειρα, τους εφιάλτες, και θα αφήσει μόνο τα όμορφα και τα καλά να κατέλθουν σε εσάς…


Άγγελος Βιαννίτης – Ψυχολόγος – Κλινικός Υπνοθεραπευτής
Για προσωπικά ραντεβού Ανάλυσης Ονείρων, Θεραπευτικής αναδρομής και Θεραπευτικής Ύπνωσης

 
 
Custom Search
 
Δ Ι Α Φ Η Μ Ι Σ Η